Sunday, 25 December 2016

FOLLOW UP dengan pelanggan

FOLLOW UP DENGAN PELANGGAN, PROSPEK ATAU BAKAL PROSPEK

Ada banyak sebab kenapa pelanggan tak nak repeat order..
.
Mentaliti penjual menganggap maybe pelanggan/prospek tak suka barang kita, mahal la...bukan macam tuu..

Sebab utama adalah pelanggan LUPA

Pelanggan LUPA kita...Sebab apa, sebab servis kita..habis ja dapat payment, terus senyap..tak follow up barang sampai lagi tak, macamna condition barang tu..kesan makan produk...ada healing crisis tak..Kalau kita tak follow up, pelanggan akan bertindak sendiri berhenti makan/skincare menggangap produk tak sesuai...

Ada  yana follow up pelanggan yana, dia ada healing crisis naik jerawat,rasa mengantuk sangat..sampai nak berhenti sebab ingat produk tu tak sesuai..Kalau tak follow up, memang dah stop produk tu .Kita kena bagi galakan supaya semangat dan tak rasa down..
♥♥♥.Sekarang dah ok, kulit pon dah licin tanpa sebarang jerawat....yeahhh😍😍😍

SEBAB TU RUGI TAK FOLLOW UP
♠Pelanggan yang membeli akan lebih percaya kepada kita

Servis terhadap pelanggan sangat penting, no short term relationship, but LONG TERM RELATIONSHIP. Bestt bila dapat ramai kawan ..♥♥
.
.

.

Imagine kedai mamak, kenapa orang ramai pergi kedai mamak, bukan kedai lain..Sebab apa..servis tip top.♥♥

Dalam bisnes, inilah kita perlu jual..Bukan semata-mata produk, tetapi servis jugak..♥♥
.
.
Yana
0135823362
.
#tsunamishaklee
#liveamazing
#shakleeefect
#thebestone

No comments:

Post a Comment